Citymarketing en toerisme

We stimuleren het toerisme in Tervuren door een aantrekkelijk en divers aanbod te creëren voor zowel binnen- als buitenlandse bezoekers. We zetten onze unieke troeven, zoals het Afrikamuseum, het Park, het Zoniënwoud en de Brabantse Wouden, in de kijker met gerichte promotiecampagnes. We werken samen met lokale handelaars, horeca, cultuur- en erfgoedverenigingen om een kwaliteitsvolle en gastvrije ontvangst te garanderen. We ondersteunen initiatieven die de beleving van onze gemeente verhogen, zoals fiets- en wandelroutes, kunst- en muziekprojecten, streekproducten en evenementen. We betrekken onze internationale gemeenschap bij ons toerismebeleid en maken gebruik van hun expertise en netwerk. We ontwikkelen een nieuwe huisstijl en logo voor Tervuren, die onze identiteit en ambities weerspiegelen. We zorgen voor een professionele en meertalige website, brochure, app en sociale media om ons toeristisch aanbod te verspreiden. We evalueren regelmatig de tevredenheid en de impact van ons toerismebeleid op de lokale economie en leefbaarheid.

Hoe gaan we hier concreet mee aan de slag?

  • Het toeristisch onthaal moet versterkt worden. Voor Tervuren wil dat onze gemeente een belangrijke rol en plaats opneemt in het verhaal van het Nationaal Park Brabantse Wouden.
     
  • Ook bovenlokale activiteiten binnen de sport en de cultuur spelen een belangrijke rol binnen het toerismebeleid. Maar ook kleine dingen zoals het voorzien van promodoeken op de vele werfhekken in onze gemeente, die momenteel visueel storend zijn, kan daartoe bijdragen.
     
  • En wat meer ‘out of the box’ , waarom zouden we niet eens een Vlaamse fictiereeks hosten met Tervuren. Wat Witse met Halle deed of de Flikken met Gent, dat moet ook in Tervuren kunnen.

Snelkoppelingen

Over ons

Sociale media

Blijf op de hoogte van Voor Tervuren door ons te volgen op sociale media.
 

Contacteer ons

Hebt u vragen, opmerkingen of suggesties? Aarzel niet ons te contacteren:

  • info (@) voortervuren.be